גישור ככלי לשיפור יחסים במקום העבודה
קטגוריה: כללים עבודה/חיפוש עבודה

גישור ככלי לשיפור יחסים במקום העבודה
קונפליקטים בלתי פתורים כמו סכסוכי עובדים, קשיי תקשורת וקנפליקטים בין מנהלים לעובדים,
משפיעים לרעה על תפוקת העסק או הארגון, ובנוסף הם גורמים לירידה משמעותית במוטיבציה של העובדים,
לירידה בפריון העבודה, לבזבוז משאבים והפסד כסף, לעזיבה של עובדים מיומנים ואיכותיים ולנזקים רבים נוספים.
כדאי לדעת כי קונפליקטים במקום העבודה קיימים בכל העסקים והארגונים, גם בחברות הייטק מתקדמות ומובילות,
ולא פעם הם גורמים לנזק עצום בביצוע של פרויקטים גדולים בעלויות של מיליוני שקלים.
כמו כן, כאשר הקונפליקט קיים בין העובדים, למשל בשל חילוקי דעות מקצועיים, אינטרסים ועניינים של יוקרה אישית,
הקונפליקט עולה מעלה ודורש התערבות של הדרגים ההיררכיים הגבוהים יותר בארגון,
לכן מומלץ להכיר את כלי הגישור כפתרון היעיל ביותר לשיפור היחסים ולפתרון קונפליקטים וסכסוכים במקום העבודה.
גישור ככלי לניהול קונפליקטים ושיפור יחסים במקום העבודה
גישור הוא הליך שמטרתו ליישב סכסוכים ולהביא להסכמה בין הצדדים, בדרך של הידברות
ותקשורת פתוחה בין שני הצדדים כדי לפתור את הקונפליקט ולהביא להסכמה ליישוב הסכסוך.
הליך הגישור יכול לסייע ביישוב קונפליקטים וסכסוכים מסוגים שונים במקום העבודה, ובהם:
● סכסוכים בין עובדים על רקע מקצועי או אישי.
● קונפליקטים בין מנהל לעובד.
● חילוקי דעות בנושא הקצאת משאבים לפרויקט מסוים.
● בעיות תקשורת בין עובדים או בין עובדים למנהלים.
● סכסוכים הנוגעים לענייני שכר בין עובד למעביד.
● סכסוכים הקשורים לתנאי העסקת העובד, פיצויי פיטורין וכו'.
● קונפליקטים הקשורים לפוזיציה בעבודה.
מה היתרונות של כלי הגישור בפתרון סכסוכים במקום העבודה
כאמור, הליך הגישור נועד ליישב סכסוכים ולפתור קונפליקטים מחוץ לכותלי בתי המשפט, בעזרת מגשר.
הגישור בישראל מוסדר בסעיף 79 ג' לחוק בתי המשפט, ובעקבות העומס הרב הקיים במערכת בתי המשפט,
המגמה כיום היא להפנות את בעלי הדין בסכסוך להליך הגישור.
ארגונים יכולים למנות מגשר פנים או חוץ ארגוני, ולרוב ממנים את אחד מהמנהלים הבכירים בארגון לתפקיד המגשר,
אך יש להעניק לו ידע וכלים לביצוע התפקיד.
כדי למנות מגשר במקום העבודה ניתן לשלוח מנהל או עובד בכיר לעבור קורס גישור במרכז אקדמי מוביל
על מנת לפתח מיומנויות ולרכוש ידע וכלים לניהול ולפתרון קונפליקטים וסכסוכי עבודה.
היתרונות המרכזיים של הליכי הגישור במקומות העבודה הינם:
● הליך הגישור מאפשר לשני הצדדים להציג את טיעוניהם בדרך של הידברות, ולהבין מה מפריע לצד השני.
● הגישור הוא כלי יעיל שמציע פתרון מקובל על שני הצדדים הנתונים לסכסוך במקום העבודה.
● הגישור מעודד תקשורת טובה בין שני הצדדים ומאפשר להם להנמיך להבות ולהגיע להסכמות
לצורך פתרון הקונפליקט.
● הגישור במקום העבודה יכול למנוע הליכים משפטיים מורכבים ויקרים במערכת בתי המשפט,
בדגש על בית הדין לעבודה.
● הליך הגישור משקם יחסים בין עובדים או בין עובדים למנהלים.
● בסיום ההליך שני הצדדים נרתמים לטובת קיום ההסכם שהושג בהליך הגישור, כלומר מחזקים את שיתוף הפעולה.
● כלי הגישור במקום העבודה משדר לעובדים כי ההנהלה מקשיבה להם ומעוניינת לסייע בפתרון הקונפליקט
בדרך שוויונית ולטווח הארוך.
● הטמעת כלי הגישור בארגון מסייעת בהפחתת קונפליקטים במקום העבודה.
● יצירת סביבת עבודה נעימה וטובה יותר.
סיפור הצלחה של מנהל צוות בחברה ידועה, שעבר קורס גישור:
"בתור מנהל צוותים ותיק, תמיד האמנתי שהיכולת שלי לפתור בעיות היא מה שמגדירה אותי.
אבל האמת היא, שהרבה פעמים מצאתי את עצמי מכבה שריפות במקום למנוע אותן.
היו לא מעט קונפליקטים בין עובדים, מחלוקות שהתגלגלו לריבים אישיים, ותחושה כללית של מתח באוויר.
הרגשתי שאני מבזבז המון אנרגיה על כיבוי שריפות במקום להתמקד במה שחשוב באמת – קידום הפרויקטים
והנעת הצוות קדימה. הבנתי שאני חייב לעשות שינוי. חיפשתי דרכים לשפר את התקשורת בצוות,
ליצור אווירה יותר חיובית וללמוד איך לנהל קונפליקטים בצורה יעילה יותר.
במקרה, קולגה המליץ לי על קורס גישור. בהתחלה הייתי סקפטי, אבל החלטתי לתת לזה צ'אנס.
הקורס היה חוויה מעצימה. למדתי כלים מעשיים לתקשורת בין-אישית, טכניקות להקשבה פעילה
ושיטות לניהול משא ומתן. אבל מעבר לידע הטכני, הקורס נתן לי תובנות חשובות על עצמי ועל האופן
שבו אני מתנהל מול אנשים. הבנתי שלפעמים, הדבר הכי חשוב הוא פשוט להקשיב ולהבין את הצד השני,
גם אם אני לא מסכים איתו.
אחד הדברים הכי משמעותיים שלמדתי בקורס הוא איך ליצור מרחב בטוח לשיחה.
הבנתי שאנשים צריכים להרגיש בנוח לבטא את עצמם, גם אם יש להם דעות שונות.
למדתי איך לשאול שאלות פתוחות, איך לעודד אנשים לדבר ואיך להימנע משיפוטיות.
התוצאות לא איחרו לבוא. אחרי הקורס, התחלתי ליישם את הכלים שלמדתי בעבודה.
שמתי לב שהתקשורת בצוות השתפרה פלאים. אנשים היו יותר פתוחים וכנים אחד עם השני,
והקונפליקטים פחתו משמעותית. הצלחתי לגשר על פערים בין עובדים שהיו מסוכסכים במשך חודשים,
ולמצוא פתרונות יצירתיים לבעיות שהיו נראות בלתי פתירות.
היום, אני יכול להגיד בפה מלא שהקורס גישור היה אחת ההשקעות הכי טובות שעשיתי בקריירה שלי.
הוא לא רק הפך אותי למנהל טוב יותר, אלא גם לאדם טוב יותר. למדתי להקשיב, להבין ולגשר – וזה שווה הכל.
אם אתם מחפשים דרך לשפר את התקשורת הבין-אישית שלכם, לנהל קונפליקטים בצורה יעילה יותר
ולקדם את הקריירה שלכם, אני ממליץ בחום על קורס גישור".
קורס גישור ככלי לפיתוח מיומנויות ניהול ופתרון קונפליקטים
הליך הגישור הוא כלי יעיל, חשוב ואפקטיבי לניהול ולפתרון קונפליקטים במקומות העבודה.
הלימודים בקורס גישור מעניקים ידע מעמיק בנושא, כלים פרקטיים ליישוב סכסוכים ומחלוקות
ובנוסף מפתחים ומשפרים יכולות תקשורת וניהול קונפליקטים בין הצדדים בדרך של הידברות ומו"מ,
ולומדים כיצד לערוך הסכם מחייב לטווח הארוך בין הצדדים לעניין.